Lesný kolesový ťahač – LKT 81 TURBO
LKT 81 TURBO je moderný špeciálny stroj určený na približovanie a sústreďovanie dreva v lesnej ťažbe. Koncepcia lesného kolesového ťahača LKT 81 TURBO zachováva osvedčené klasické usporiadanie s pohonom všetkých kolies rovnakej veľkosti, čo je spolu so správnym rozložením zaťaženia náprav zárukou veľkej ťažnej sily. Výkyvná predná náprava zabezpečuje rovnomerné rozloženie kolesových tlakov.
Riadenie a podvozok
Ťahač sa riadi zlamovaním rámu okolo zvislých čapov pomocou priamočiareho hydromotora ovládaných servoriadením ORSTA. Dobrú manévrovateľnosť a priechodnosť terénov zaisťuje koncepcia podvozku s využitím uzávierok diferenciálu a protišmykových reťazí.
Motor a rozvodovka
Ťahač je vybavený štvorvalcovým preplňovaným naftovým motorom, päťstupňovou mechanickou prevodovkou, dvojstupňovou rozvodovkou pre jazdu na ceste i v teréne. Uvedené usporiadanie dovoľuje optimálne radenie 10 prevodových stupňov vpred a dva vzad.
Bezpečnosť
Brzdový systém je dvojokruhový, parkovacia brzda je mechanická s hydraulickým ovládaním. Na zaistenie bezpečnej jazdy ťahača je plnohydraulické riadenie doplnené núdzovým riadením s automatickým zapojením činností v prípade poruchy hlavného okruhu. Bezpečnostná kabína spĺňa z hľadiska pevnosti medzinárodné predpisy, je dobre izolovaná proti pôsobeniu hluku a vibrácií.
Vhodne zvolená ergonómia, nízke ovládacie sily, výkonné dvojstupňové kúrenie a vetranie, posuvné okná a odklopná strecha zaisťuje pocit pohodlia i pri vysokých teplotách okolia. Zabudovaním sklopného štítu s výškovo nastaviteľnou kladkou sa dosiahlo maximálne využitie ťažnej sily dvojbubnového navijaku s elektrohydraulickým ovládaním, čo umožnuje jeho ovládanie pomocou rádiostanice.
Radlica je určená na rampovanie kmeňov a ich zacelovanie. Je možné ju využit aj na menšie terénne úpravy. V zadnom ochrannom štíte, ktorý sa dodáva v sklopnom prevedení, je zabudované tažné zariadenie na občasné vlečenie nebrzdených prívesov do maximálnej hmotnosti 2,5 tony.
HLAVNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Pohotovostná hmotnosť: 7068 kg
Rozloženie hmotnosti na nápravy: predná: 61,5 % zadná: 38,5 %
Motor: typ: MARTIN DIESEL 8002.138 druh: naftový, stojatý, radový štvordobý s priamym vstrekovaním paliva, s turbodúchadlom chladený vodou menovitý výkon (SAE): 72 + 3% kW menovité otáčky: 36,6 s-1 (2200 min. -1)
Spojka: suchá, jednokotúčová s membránovou pružinou
Prevodovka: mechanická, pätstupnová, predlohová, u druhého až piateho stupna s blokovou synchronizáciou
Maximálna rýchlosť: 25 km / h
Rozmery: dlžka: 5700 mm šírka: 2230 / 2450 mm výška: 2780 mm